Egy nagyteljesítményű dízelmotor alkatrészei – ha nincsenek megfelelően hűtve működés közben – akár 2000°C-ra is felmelegedhetnek, és ez elég meleg ahhoz, hogy megolvadjanak.
Valójában az üzemanyag révén bevitt energiának egyharmada hőenergia és csupán egyharmada alakul át mechanikai
energiává. A termelődő hőt el kell vezetni, ellenkező esetben a motor nem képes üzemszerűen működni.
Tehát a motor problémamentes működéséhez jól méretezett hűtőrendszer, megfelelő védelmet nyújtó adalékolt hűtőfolyadék, valamint karbantartó töltettel rendelkező hűtőfolyadék-szűrő szükséges.
Ez a kulcsa a motor megbízhatóságának, tartósságának és az üzemeltetési költségek csökkentésének.

Minden flottatulajdonos tudja, hogy milyen fontos a motor számára a rendszeres olaj-, és szűrőcsere.
De ilyenkor a fő figyelem a levegő, motorolaj és üzemanyag szűrésre irányul.
A motor hűtőrendszerének rendszeres és alapos karbantartását általában nem tartják fontosnak. Ebből adódóan, magas költségekkel járó meghibásodások jelentkezhetnek.
A kutatások kimutatták, hogy a nagyteljesítményű dízelmotor összes meghibásodásának 40 %-a közvetve vagy közvetlenül visszavezethető a hűtőrendszer nem megfelelő karbantartására.
Ez a szám tisztán jelzi, hogy a hűtőrendszer karbantartása elengedhetetlen feladat.